مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

فناوری، پیشرفت و رشد اقتصادی

 
 خلاصه
 رابرت آیرس تعدادی سوال در رابطه با فناوری، پیشرفت و رشد اقتصادی می پرسد.  رفاه انسان تا چه اندازه به پیشرفت علم و فناوری نسبت داده می شود تا رشد اقتصادی، یا بالعکس؟  آیا پیشرفت فناوری می تواند بر رشد اقتصادی و اشتغال تأثیر منفی بگذارد؟  چه نوع فناوری برای آینده ای واقعاً پایدار مورد نیاز است؟

 پاسخ ها برای تولیدکنندگان، مدیران و دولت ها بسیار مهم است.  افزایش رفاه در درجه اول به دلیل علم و فناوری است و در درجه دوم رشد اقتصادی.  پیشرفت علمی و فناوری باعث رشد اقتصادی شد نه برعکس.  در شکل کنونی، رشد اقتصادی می‌تواند مانع پیشرفت تکنولوژیک شود (از طریق افزایش بازدهی مقیاس و کاهش نرخ نوآوری).  اما پیشرفت های تکنولوژیکی کنونی می تواند بر رشد اقتصادی و به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات تأثیر منفی بگذارد.  کاهش قیمت کالاهای تولیدی باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی می شود.

 پایداری سوال شماره یک است.  ما با کاهش کیفیت منابع، افزایش تقاضا و محدودیت های زیست محیطی مواجه هستیم.  دنیای صنعتی باید مصرف مواد را کاهش دهد، ساختار تقاضای خود را تغییر دهد و بهره‌وری مواد و انرژی خود را به شدت افزایش دهد.

 نویسنده از یک استراتژی اقتصادی کاملاً جدید حمایت می کند - «مواد گرایی رادیکال» که در آن انرژی فسیلی و مواد فیزیکی استخراج شده از محیط، جایگزینی معکوس گسترده ای از نیروی کار انسانی می شود.  پایداری اقتصادهای آینده تقریباً به طور کامل مبتنی بر خدمات خواهد بود - لیزینگ به هنجار محصولات تبدیل می شود - و شرکت ها باید

  • ۰۱/۰۵/۱۷
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی