مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

تأثیر اقتصاد سیاسی بر سلامت جمعیت: بررسی سیستماتیک بررسی ها

 

 خلاصه

 زمینه.  اگرچه ادبیات زیادی وجود دارد که رابطه بین طیف وسیعی از مواجهه‌های اقتصاد سیاسی و پیامدهای سلامت را بررسی می‌کند، میزان تأثیرگذاری جنبه‌های مختلف اقتصاد سیاسی بر سلامت، و از طریق مکانیسم‌ها و در چه زمینه‌هایی، تنها تا حدی درک شده است.  حوزه‌هایی که در آن‌ها مطالعات باکیفیت کمی وجود دارد نیز نامشخص است.

 اهداف.  بررسی نظام مند ادبیاتی که تأثیر اقتصاد سیاسی بر سلامت جمعیت را توصیف می کند.

 روش های جستجو  ما بررسی سیستماتیک مرورها، جستجوی MEDLINE، Embase، کتاب‌شناسی بین‌المللی علوم اجتماعی، ProQuest بهداشت عمومی، چکیده‌های جامعه‌شناسی، فهرست و خلاصه‌های علوم اجتماعی کاربردی، EconLit، SocINDEX، Web of Science و ادبیات خاکستری را از طریق Google Scholar انجام دادیم.

 معیارهای انتخاب.  ما مطالعاتی را وارد کردیم که مروری بر ادبیات بود.  قرار گرفتن در معرض مربوطه تفاوت یا تغییر در سیاست، قانون، یا قوانین بود.  شرایط اقتصادی؛  نهادها یا ساختارهای اجتماعی؛  یا سیاست، قدرت یا درگیری.  پیامدهای مرتبط هر معیار کلی سلامت جمعیت مانند سلامت خود ارزیابی شده، مرگ و میر، امید به زندگی، بقا، عوارض، رفاه، بیماری، بیماری، و طول عمر بود.  دو نویسنده به طور مستقل همه نقل‌قول‌ها را از نظر ارتباط بررسی کردند.

 جمع آوری و پردازش اطلاعات.  ما با استفاده از معیارهای اصلاح‌شده ارزیابی روش‌شناختی بررسی‌های سیستماتیک (AMSTAR) ارزیابی انتقادی همه مرورهای وارد شده را انجام دادیم و سپس به صورت روایتی ترکیب کردیم و وزن بیشتری به بررسی‌های با کیفیت بالاتر دادیم.

 نتایج اصلی.  از 4912 نقل قول، 58 بررسی را گنجانده ایم.  هم کیفیت مرورها و هم مطالعات اساسی در مرورها متغیر بودند.  دولت‌های رفاه اجتماعی دموکراتیک، هزینه‌های عمومی بالاتر، سیاست‌های تجارت عادلانه، تمدید آموزش اجباری، طرح‌های تامین مالی خرد در کشورهای کم‌درآمد، سیاست‌های ایمنی و بهداشت، بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، و مسکن ارزان قیمت با کیفیت بالا تأثیرات مثبتی بر سلامت جمعیت دارند.  .  به نظر می رسد بازسازی نئولیبرال با افزایش نابرابری های سلامت و نابرابری درآمدی بالاتر با سلامتی کمتر و مرگ و میر بالاتر مرتبط است.

 نتیجه گیری نویسندگان  سیاست، اقتصاد و سیاست عمومی عوامل مهمی در سلامت جمعیت هستند.  کشورهایی با رژیم‌های سوسیال دمکراتیک، مخارج عمومی بالاتر و نابرابری درآمد کمتر، جمعیتی با سلامت بهتر دارند.  شکاف های قابل توجهی در شواهد ترکیبی در مورد رابطه بین اقتصاد سیاسی و سلامت وجود دارد و نیاز به بررسی های با کیفیت بالاتر و مطالعات تجربی در این زمینه وجود دارد.  با این حال، شواهد کافی در این بررسی، اگر از طریق سیاست و عمل اعمال شود، وجود دارد که اثرات مفیدی بر سلامتی داشته باشد.

 پیامدهای سلامت عمومی  سیاست گذاران باید آگاه باشند که انواع دولت های رفاه اجتماعی دموکراتیک، کشورهایی که هزینه های بیشتری را برای خدمات عمومی هزینه می کنند و کشورهایی با نابرابری درآمدی پایین تری از سلامت خود رتبه بندی بهتر و مرگ و میر کمتری برخوردارند.  سرمایه‌گذاران و پژوهشگران باید بدانند که شکاف‌های قابل توجهی در پایگاه شواهد موجود وجود دارد.  یکی از این حوزه‌ها به رابطه متقابل بین حکومت‌داری، سیاست‌ها، قدرت، سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاست‌های عمومی و سلامت جمعیت مربوط می‌شود، از جمله اینکه چگونه این جنبه‌های اقتصاد سیاسی فرآیندهای طبقه اجتماعی و اشکال تبعیض را ایجاد می‌کنند که تأثیر متفاوتی در بین گروه‌های اجتماعی دارند.  این شامل تأثیر الگوهای مالکیت (زمین و سرمایه) و سیاست های مالیاتی است.  برای برخی از حوزه‌ها، بررسی‌های با کیفیت پایین‌تری وجود دارد که باعث عدم قطعیت در رابطه بین اقتصاد سیاسی و سلامت جمعیت می‌شود و یک بررسی با کیفیت بالا مورد نیاز است.  همچنین حوزه‌هایی وجود دارد که بررسی‌های موجود، شکاف‌های تحقیقاتی اولیه مانند تأثیر تغییرات در سیاست مسکن، در دسترس بودن، و تصدی را شناسایی کرده‌اند.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی