مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

نقدینگی چیست؟  به همین راحتی می توانید دارایی را به صورت نقدی بفروشید - در اینجا آمده است که چه زمانی و چرا برای امور مالی شما اهمیت دارد.


  نقدینگی به این اشاره دارد که چقدر پول نقد به راحتی در دسترس است، یا اینکه با چه سرعتی می توان چیزی را به پول نقد تبدیل کرد.
  نقدینگی بازار در مورد آسان بودن فروش یک سرمایه گذاری - چقدر بازار بزرگ و ثابت برای آن وجود دارد.
  نقدینگی حسابداری به مقدار پول آماده یک شرکت اشاره دارد.  سرمایه گذاران از آن برای سنجش سلامت مالی شرکت استفاده می کنند.
  آخرین نکاتی را که برای مدیریت پول خود نیاز دارید دریافت کنید — هر دو هفته یکبار به شما تحویل داده می شود.

 
  با کلیک بر روی «ثبت نام»، موافقت می‌کنید که ایمیل‌های بازاریابی از اینسایدر و همچنین سایر پیشنهادات شریک دریافت کنید و شرایط خدمات و خط‌مشی رازداری ما را بپذیرید.
  نقدینگی بسته به زمینه ممکن است معنای متفاوتی پیدا کند، اما همیشه به یک چیز مربوط می شود: پول نقد یا پول آماده.

  نقدینگی به این اشاره دارد که یک دارایی مالی یا اوراق بهادار چقدر سریع و آسان می تواند بدون از دست دادن ارزش قابل توجه به پول نقد تبدیل شود.  به عبارت دیگر، مدت زمان فروش آن چقدر است.

  نقدینگی مهم است زیرا نشان می دهد که یک شرکت چقدر در انجام تعهدات مالی و هزینه های غیرمنتظره خود انعطاف پذیر است.  همچنین برای افراد عادی نیز صدق می کند.  هر چه دارایی های نقدی آنها (پس انداز نقدی و سبد سرمایه گذاری) در مقایسه با بدهی هایشان بیشتر باشد، وضعیت مالی آنها بهتر است.

  انواع نقدینگی
  نقدینگی به دو شکل اساسی وجود دارد: نقدینگی بازار که برای سرمایه گذاری ها و دارایی ها اعمال می شود و نقدینگی حسابداری که برای امور مالی شرکت ها یا شخصی اعمال می شود.

  نقدینگی بازار

  نقدینگی بازار به نقدینگی یک دارایی و سرعت تبدیل آن به پول نقد اشاره دارد.  در واقع، چقدر قابل فروش است، با قیمت هایی که ثابت و شفاف هستند.

  نقدینگی بالا در بازار به این معنی است که عرضه و تقاضای بالایی برای یک دارایی وجود دارد و همیشه فروشنده و خریدار برای آن دارایی وجود خواهد داشت.  اگر کسی بخواهد دارایی را بفروشد اما کسی برای خرید آن وجود نداشته باشد، نمی تواند نقد شود.

  نقدینگی همان سودآوری نیست.  به عنوان مثال، سهام یک شرکت سهامی عام نقدشونده است: می توان آنها را به سرعت در بورس فروخت، حتی اگر ارزش آنها کاهش یافته باشد.  همیشه کسی برای خرید آنها وجود خواهد داشت.

  هنگام سرمایه گذاری، برای سرمایه گذار مهم است که نقدینگی یک دارایی یا اوراق بهادار خاص را در نظر داشته باشد.  در بین سرمایه گذاری ها و وسایل مالی، نقدشوندگی ترین دارایی ها عبارتند از:

  حساب های پس انداز/بازار پول
  سهام در بورس های اصلی و صندوق های قابل معامله در بورس معامله می شود
  اوراق قرضه دولتی آمریکا
  اوراق تجاری
  سایر اوراق بهادار کوتاه مدت بازار پول
  همه اینها را می توان به سرعت به ارزش منصفانه در ازای پول نقد فروخت.

  نمونه‌هایی از دارایی‌های غیر نقدی، یا آن‌هایی که نمی‌توان آنها را به سرعت به پول نقد تبدیل کرد، معمولاً چیزهای ملموسی هستند، مانند املاک و مستغلات و هنرهای زیبا.  آنها همچنین شامل اوراق بهاداری هستند که در بورس های خارجی معامله می شوند، یا سهام پنی که خارج از بورس معامله می شوند.

  همه این اقلام به زمان زیادی برای فروش نیاز دارند.

  • ۰۱/۰۵/۳۰
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی