مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

تورم چیست؟
 تورم افزایش قیمت است که می توان آن را کاهش قدرت خرید در طول زمان ترجمه کرد.  نرخ کاهش قدرت خرید را می توان در افزایش متوسط ​​قیمت سبدی از کالاها و خدمات منتخب در یک دوره زمانی منعکس کرد.  افزایش قیمت ها، که اغلب به صورت درصد بیان می شود، به این معنی است که یک واحد ارز به طور موثر کمتر از دوره های قبل خرید می کند.  تورم را می توان با کاهش تورم مقایسه کرد که زمانی رخ می دهد که قیمت ها کاهش یابد و قدرت خرید افزایش یابد.

 اقلام کلیدی
 تورم نرخی است که در آن قیمت کالاها و خدمات افزایش می یابد.
 گاهی اوقات به سه نوع طبقه بندی می شود: تورم کششی تقاضا، تورم فشاری هزینه و تورم داخلی.
 رایج ترین شاخص های تورم مورد استفاده، شاخص قیمت مصرف کننده و شاخص قیمت عمده فروشی هستند.
 تورم بسته به دیدگاه فردی و نرخ تغییر می تواند مثبت یا منفی باشد.
 کسانی که دارایی های مشهود مانند دارایی یا کالاهای ذخیره شده دارند، ممکن است دوست داشته باشند تورم کمی را ببینند که ارزش دارایی های آنها را افزایش می دهد.

 تورم چیست؟

 درک تورم
 در حالی که اندازه گیری تغییرات قیمت تک تک محصولات در طول زمان آسان است، نیازهای انسان فراتر از یک یا دو محصول است.  افراد برای داشتن یک زندگی راحت به مجموعه ای بزرگ و متنوع از محصولات و همچنین مجموعه ای از خدمات نیاز دارند.  آنها شامل کالاهایی مانند غلات غذایی، فلز، سوخت، خدمات آب و برق مانند برق و حمل و نقل و خدماتی مانند مراقبت های بهداشتی، سرگرمی و نیروی کار هستند.


 هدف تورم اندازه گیری تأثیر کلی تغییرات قیمت برای مجموعه متنوعی از محصولات و خدمات است.  این اجازه می دهد تا یک نمایش ارزش واحد از افزایش سطح قیمت کالاها و خدمات در یک اقتصاد در یک دوره زمانی مشخص شود.

 8.5٪
 تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده برای همه مصرف کنندگان شهری (CPI-U) طی دوره 12 ماهه منتهی به ژوئیه 2022. این شاخص پس از مشاهده افزایش 1.3 درصدی در ژوئن، بر مبنای تعدیل فصلی بدون تغییر باقی ماند.
 1

 قیمت ها افزایش می یابد، به این معنی که یک واحد پول کالا و خدمات کمتری خریداری می کند.  این از دست دادن قدرت خرید بر هزینه های زندگی برای عموم مردم تأثیر می گذارد که در نهایت منجر به کاهش رشد اقتصادی می شود.  دیدگاه اجماع در میان اقتصاددانان این است که تورم پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که رشد عرضه پول یک کشور از رشد اقتصادی پیشی بگیرد.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی