مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

فهرست کشورهای توسعه یافته 2022
  HDI (2019)
  0.3
  0.35
  0.4
  0.45
  0.5
  0.55
  0.6
  0.65
  0.7
  0.75
  0.8
  0.85
  0.9
  0.95
  1
  
  کشور توسعه یافته کشوری مستقل با اقتصاد بالغ و زیرساخت های تکنولوژیکی پیشرفته در مقایسه با سایر کشورها است.  چندین عامل تعیین کننده توسعه یا عدم توسعه یک کشور هستند، مانند ثبات سیاسی، تولید ناخالص داخلی (GDP)، سطح صنعتی شدن، برنامه های رفاه اجتماعی، زیرساخت ها و آزادی هایی که شهروندان آن از آن برخوردار هستند.  کشورهایی که هنوز کاملاً توسعه نیافته اند، کشورهای در حال توسعه نامیده می شوند.

  شاخص توسعه انسانی توسط سازمان ملل متحد برای اندازه گیری توسعه انسانی در یک کشور تهیه شده است.  HDI با نگاه کردن به توسعه انسانی یک کشور، مانند آموزش، سلامت و امید به زندگی، کمی سازی می شود.  HDI در مقیاس 0 تا 1 تنظیم شده است و اکثر کشورهای توسعه یافته دارای امتیاز بالای 0.80 هستند.  HDI می تواند برای تعیین بهترین کشورها برای زندگی استفاده شود، زیرا کشورهای توسعه یافته تر معمولاً کیفیت زندگی بالاتری را به ساکنان خود ارائه می دهند.

  از آنجایی که فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، تعیین اینکه کدام کشورها توسعه یافته هستند می تواند یک چالش باشد.  علاوه بر این، ممکن است یک کشور در نگاه یک نهاد توسعه یافته باشد، اما از نظر نهاد دیگری نه.

  برای مثال، سازمان ملل، ترکیه را به دلیل HDI 0.807 به عنوان یک کشور توسعه یافته طبقه بندی می کند.  CIA World Factbook، G-20 و چندین سازمان بین المللی دیگر همگی با این موضوع موافق هستند.  با این حال، سازمان هایی از جمله داو جونز و گروه بورس فایننشال تایمز (FTSE) ترکیه را به عنوان هنوز در حال توسعه طبقه بندی می کنند.  این احتمالاً به دلیل عواملی مانند میزان کمی افزایش مرگ و میر نوزادان در ترکیه (12 در هر 1000) و امید به زندگی نسبتاً پایین شهروندان آن (75 سال) است.

  گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد در سال 2020 که در دسامبر 2020 منتشر شد، هر کشور در جهان را بر اساس رتبه بندی HDI رتبه بندی می کند.  برای سال 2020، 10 کشور برتر توسعه یافته (و نمرات HDI آنها) عبارت بودند از:

  1 - نروژ
  2 - ایرلند (تساوی)
  2 - سوئیس (تساوی)
  4 - ایسلند (تساوی)
  4 - هنگ کنگ، چین (SAR) (تساوی)
  6 - آلمان
  7 - سوئد
  8 - استرالیا (تساوی)
  8 - هلند (تساوی)
  10 - دانمارک

  برای لیست کامل HDI 2020، از جمله ایالات متحده، روسیه، چین و بریتانیا، به زیر مراجعه کنید (هر امتیاز 0.80 یا بالاتر توسعه یافته است، و هر چیزی کمتر در حال توسعه است).

  • ۰۱/۰۵/۲۶
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی