مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

 

مدرس حرفه ای سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، نویسنده ، مدرس بازارهای موازی مسکن ، طلا ، ارز،دکتر امیرصبوری
 ده اقتصاددان پرنفوذ
 اقتصاد تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی ما دارد.  در اینجا جدول زمانی برخی از تأثیرگذارترین اقتصاددانان تاریخ آمده است.
  آدام اسمیت (1723-1790)

 ممکن است آدام اسمیت را در پشت اسکناس 20 پوندی خود بشناسید.  او که در 14 سالگی در دانشگاه گلاسکو تحصیل کرد، پیشگام اقتصاد سیاسی شد و اکنون به عنوان "پدر اقتصاد مدرن" شناخته می شود.  اسمیت که بیشتر به خاطر کتابش به نام ثروت ملل شناخته می شود، برای تجارت آزاد، رقابت در بازار و اخلاقیات شرکت خصوصی بحث می کرد.  این کتاب هنوز پایه و اساس سیاست های اقتصادی در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

 آلفرد مارشال (1842-1924)

 شما ممکن است او را به نام نشناسید، اما تقریباً به طور قطع یکی از تئوری هایی که آلفرد مارشال برای کار روی آن مورد توجه قرار گرفته است را می شناسید: عرضه و تقاضا.  مارشال اولین اقتصاددانی نبود که به این پدیده اشاره کرد، اما به طور گسترده ای با ایجاد نمایش گرافیکی آن و توسعه بیشتر مدل نسبت داده می شود.  او کتاب اصول اقتصاد را نوشت که اولین متن اقتصادی مورد استفاده در انگلستان برای سالهای متمادی بود.

 میلیسنت فاوست (1847-1929)

 میلیسنت فاوست نام پشت انجمن فاوست بریتانیا، یک فمینیست، مبارز حقوق زنان و اقتصاددان بود.  فاوست بیشتر بر حوزه سیاسی و نه علمی اقتصاد تمرکز کرد و در سال 1870 کتاب اقتصاد سیاسی برای مبتدیان را نوشت.  نسخه دهم 40 سال بعد منتشر شد و هنوز هم از نظر فرهنگی اهمیت دارد.

 جان مینارد کینز (1883-1946)

 جان مینارد کینز، اقتصاددان بریتانیایی، مخالف این دیدگاه دیرینه است که بازارهای آزاد به طور خودکار اشتغال کامل را فراهم می کند و انقلابی در تفکر اقتصادی را رهبری می کند.  او پیشنهاد کرد که مداخله دولت در طول چرخه های رونق و رکود اقتصاد مورد نیاز است، سیاستی که توسط اکثر اقتصادهای غربی در طول دهه 1930 اتخاذ شد.  این در دهه 1970 از مد افتاد، اما جهان همچنان در طول بحران های اقتصادی به سیاست کینزی نگاه می کند.

 میلتون فریدمن (1912-2006)

 میلتون فریدمن، حامی مشتاق و طرفدار بازار آزاد، در دانشگاه راتگرز، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده است.  او که در سال 1976 جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد، بیشتر به خاطر کارش در زمینه تحلیل مصرف، تاریخ و نظریه پولی و سیاست تثبیت شهرت دارد.  فریدمن علیرغم دستاوردهایش، عقاید را دو قطبی می کند و بسیاری افزایش محافظه کاری در آمریکا در دوران ریاست جمهوری ریگان را به سیاست های او نسبت می دهند.

 بیشتر بخوانید
 جدول موضوعات اقتصاد
 انتخاب رشته اقتصاد
 راهنمای اقتصاد
 دبلیو آرتور لوئیس (1915-1991)

 سر ویلیام آرتور لوئیس یک اقتصاددان سنت لوسیان بود که در سال 1979 در کنار تئودور دبلیو شولتز برنده جایزه نوبل اقتصاد شد.  این جایزه به افتخار فعالیت او در زمینه مطالعه توسعه اقتصادی و انتقال نیروی کار از بخش های سنتی به بخش های سرمایه داری مدرن بود.  او یکی از اولین آثار آکادمیک را در این منطقه به همراه 11 کتاب دیگر و بیش از 80 مقاله و تک نگاری منتشر کرد.

 وارن بافت (1930–)

 وارن بافت، نه از نظر تجارت، بلکه از نظر تحصیلات، اقتصاددان بود و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته در دانشگاه کلمبیا گرفت.  بافت به یک شرکت سرمایه گذاری وال استریت پیوست و در آنجا رویکردی آماری و روشمند را برای معاملات به کار برد.  او به طور گسترده ای به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم در نظر گرفته می شود و به طور مداوم در بین ده ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

 الینور اوستروم (1933–2012)

 الینور اوستروم، اولین زنی که برنده جایزه نوبل اقتصاد شد، پیشگامی برای کارش در اقتصاد نهادی جدید و احیای اقتصاد سیاسی است.  این جایزه با الیور ای. ویلیامسون به اشتراک گذاشته شد و برای تحلیل آنها از حاکمیت اقتصادی اعطا شد.  کار اوستروم حول اموال محلی و نحوه مدیریت آن توسط عوام محلی بدون نیاز به خصوصی سازی متمرکز بود.

 دامبیسا مویو (1969–)

 دامبیسا مویو، اقتصاددان متولد زامبیا، بر ثروت و فقر در اقتصاد جهانی تمرکز دارد.  یکی از منتقدان کلیدی کمک های توسعه برای اقتصادهای کم درآمد، کار او جایزه یک عمر دستاورد موسسه فردریش هایک را برای او به ارمغان آورده است.  کتاب او Dead Aid: Why Aid Is Not Working and How There is a Better Way for Africa یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه کمک های توسعه است.

 استر دوفلو (1972-)

 استر دوفلو همچنین از تحصیلات اقتصادی و تجربه خود برای کمک به کاهش فقر استفاده می کند.  این اقتصاددان فرانسوی-آمریکایی در کنار آبهیجیت بانرجی و مایکل کرمر برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2019 شد.  این به افتخار کار آنها در اقتصاد توسعه در فقر جهانی بود، جایی که روش های آنها استاندارد شده است.  دوفلو جوان ترین فرد و دومین زنی بود که جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد

  • ۰۱/۰۵/۱۶
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی