مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

مدرس حرفه ای سرمایه گذاری ، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ، طلا، ارز ،...

 

نظریه تقاضا چیست؟
  نظریه تقاضا یک اصل اقتصادی است که به رابطه بین تقاضای مصرف کننده برای کالاها و خدمات و قیمت آنها در بازار مربوط می شود.  نظریه تقاضا اساس منحنی تقاضا را تشکیل می دهد که تمایل مصرف کننده را به مقدار کالاهای موجود مرتبط می کند.  همانطور که کالا یا خدمات بیشتری در دسترس است، تقاضا کاهش می یابد و قیمت تعادلی نیز کاهش می یابد.

  تئوری تقاضا نقشی را که تقاضا در شکل‌گیری قیمت ایفا می‌کند برجسته می‌کند، در حالی که نظریه طرف عرضه نقش عرضه در بازار را ترجیح می‌دهد.

  درک نظریه تقاضا
  تقاضا صرفاً مقداری از کالا یا خدماتی است که مصرف کنندگان مایل و قادر به خرید با قیمت معین در یک دوره زمانی معین هستند.  مردم برای ارضای خواسته های خود در یک اقتصاد کالاها و خدماتی را طلب می کنند، مانند غذا، مراقبت های بهداشتی، پوشاک، سرگرمی، سرپناه و غیره. تقاضا برای یک محصول با قیمت معین نشان دهنده رضایتی است که فرد از مصرف آن محصول انتظار دارد.  این سطح از رضایت، مطلوبیت نامیده می شود و از مصرف کننده ای به مصرف کننده دیگر متفاوت است.  تقاضا برای یک کالا یا خدمت به دو عامل بستگی دارد: (1) سودمندی آن برای ارضای یک خواسته یا نیاز، و (2) توانایی مصرف کننده برای پرداخت برای کالا یا خدمات.  در واقع، تقاضای واقعی زمانی است که آمادگی برای ارضای یک خواسته با توانایی و تمایل فرد برای پرداخت پشتیبانی شود.


  نظریه تقاضا یکی از نظریه های اصلی اقتصاد خرد است.  هدف آن پاسخگویی به سؤالات اساسی در مورد اینکه مردم چقدر چیزها را می خواهند، و چگونه تقاضا تحت تأثیر سطوح درآمد و رضایت (مطلوب بودن) قرار می گیرد.  بر اساس سودمندی درک شده از کالاها و خدمات توسط مصرف کنندگان، شرکت ها عرضه موجود و قیمت های تعیین شده را تنظیم می کنند.

  در تقاضا عواملی مانند ترجیحات مصرف کننده، سلیقه ها، انتخاب ها و غیره وجود دارد. بنابراین ارزیابی تقاضا در یک اقتصاد یکی از مهم ترین متغیرهای تصمیم گیری است که یک کسب و کار برای بقا و رشد در بازار رقابتی باید آن را تحلیل کند.  .  سیستم بازار توسط قوانین عرضه و تقاضا اداره می شود که قیمت کالاها و خدمات را تعیین می کند.  وقتی عرضه برابر با تقاضا باشد، گفته می شود که قیمت ها در حالت تعادل هستند.  وقتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت ها افزایش می یابد تا کمبود را منعکس کند.  برعکس، زمانی که تقاضا کمتر از عرضه باشد، قیمت ها به دلیل مازاد کاهش می یابد.

  • ۰۱/۰۵/۱۳
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی