مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

مدرس حرفه ای سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ، طلا،ارز، ...

دکتر امیر صبوری

خلاصه و مقدمه ای بر تقاضا
 خلاصه مباحث و مقدمه ای بر تقاضا
 در اقتصاد خرد، تقاضا به رفتار خرید خانوار اشاره دارد.  این یعنی چی؟  اساساً، اقتصاددانان خرد می خواهند سه چیز را توضیح دهند:

 چرا مردم چیزی را که می خرند
 چقدر حاضرند بپردازند
 چقدر می خواهند بخرند
 با این حال، به جای اینکه به همه مصرف کنندگان در جهان نگاه کنند، سعی می کنند تا نحوه عملکرد واحدهای کوچکتر را مدل کنند: به جای اینکه بپرسند "بازار آمریکا چگونه عمل می کند؟"  آنها می پرسند، "یک خانواده چه خواهد کرد؟"  هر خانوار یا واحد تصمیم‌گیری در مقیاس کوچک، هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید و میزان خرید، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.  به عنوان مثال، اگر یک خانواده در فلوریدا و دیگری در میشیگان زندگی کند، ممکن است ترجیحات متفاوتی برای لباس داشته باشند، زیرا آب و هوا بسیار متفاوت است.  اولویت‌های مصرف‌کننده در تصمیم‌گیری‌های خرید خانوار تأثیر زیادی دارد.  عامل دیگری که بر چنین تصمیماتی تأثیر می گذارد درآمد است: یک میلیونر و یک شهروند معمولی انتخاب های خرید بسیار متفاوتی خواهند داشت، زیرا بودجه های متفاوتی برای کار دارند.  همه خریداران سعی می کنند با صرف پولی که دارند به بهترین شکل ممکن، سودمندی خود را به حداکثر برسانند، یعنی تا حد امکان خود را خوشحال کنند.  آنها با در نظر گرفتن ترجیحات و بودجه خود، اطمینان حاصل می کنند که بهترین ترکیب ممکن از کالاها را به دست می آورند.  از آنجایی که خانوار یک واحد کوچک است، هیچ خانواری تأثیر قابل توجهی بر بازار ندارد و بنابراین اقدامات هر خانوار مجردی بهترین تلاش آن برای واکنش به قیمت بازار و کالاهای موجود است.
 در این واحد بر حسب تقاضا، نحوه کار با مدل های گرافیکی و ریاضی برای تقاضا را یاد خواهیم گرفت، مشاهده خواهیم کرد که چگونه تغییرات در قیمت یا درآمد می تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد، خواهیم دید که چگونه مصرف کنندگان در شرایط عدم قطعیت انتخاب می کنند، و این دانش را در  با توجه به درآمد و قیمت کالاها، خریدهای بهینه یک مصرف کننده را محاسبه کنید.

  • ۰۱/۰۵/۱۳
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی