مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

مدرس سرمایه گذاری، کسب وکار و اقتصاد

مدرس دورههای عالی سرمایه گذاری برای همه، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ،...کارشناس صدا و سیما

  • ۰
  • ۰

5 گام اساسی برای ارزیابی ایده کسب و کار شما
 شکی نیست که آمریکا و سایر کشورهای صنعتی در حال حاضر دوستدار تجارت کوچک هستند.  در سالی که انتخابات در سرتاسر جهان نقش کلیدی در ادامه بهبود اقتصادها ایفا خواهد کرد، حداقل یک موضوع وجود دارد که اکثر مردم در مورد آن توافق دارند و آن کسب و کارهای کوچک است.  سیاستمداران بر این باورند که کسب‌وکارهای کوچک کلید رشد اقتصادی است و کشورهایی مانند ایالات متحده قوانینی را تصویب می‌کنند تا رونق کسب‌وکارهای کوچک را آسان‌تر کنند.

 رابرت لیتان، اقتصاددان از بنیاد کافمن، بزرگترین بنیاد در جهان که به رشد مشاغل کوچک اختصاص دارد، تخمین می‌زند که برای افزودن یک درصد به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، 30 تا 60 درصد نیاز است.  شرکت‌های "خانگی" 1 میلیارد دلاری.

 ایده ها
 ایده کسب و کار شما یک ایده خانگی است؟  برای داشتن یک کسب و کار کوچک موفق، نیازی نیست که شرکت شما یک شرکت 1 میلیارد دلاری باشد، اما کارآفرینان دوست دارند بزرگ فکر کنند.  فدراسیون ملی بنیاد آموزش کسب و کار مستقل (NFIB) تخمین می زند که تنها 40٪ از تمام مشاغل کوچک سودآور هستند و 30٪ دیگر صرفاً از بین می روند.  این آمار ثابت می کند که حتی با وجود همه انگیزه ها، تبدیل کسب و کار خود به یکی از آن شرکت های خانگی دشوار است.  کارشناسان موافق هستند که می توانید با آمادگی دقیق شانس موفقیت خود را افزایش دهید.


 نیاز را شناسایی کنید
 ماموریت کسب و کار شما چیست؟  بازاری که شما پر می کنید چه نیازی دارد و آیا چیزی است که برای بخش بزرگی از جمعیت جذاب باشد؟  آیا تا به حال از یک شرکت نظرسنجی دریافت کرده اید که از شما بپرسد نظر شما در مورد یک محصول چیست و آیا احتمال دارد محصول را بخرید و به چه قیمتی؟

 این اولین گام در تحلیل بازار است.  فقط یک نظرسنجی اینترنتی انجام ندهید.  به یک مرکز خرید یا مکان دیگری که در آن افراد زیادی وجود دارد بروید و از آنها بخواهید ایده شما را ارزیابی کنند.


 تفکیک
 کسب و کار شما چه تفاوتی با سایرین در بازار دارد؟  اگر رقبای دارید، چه چیزی باعث می‌شود کسی به جای رقیب شما وارد تجارت شما شود؟  کسب و کارهای موفق دارای USP یا نقطه فروش منحصر به فردی هستند که به عنوان سنگ بنای تجارت استفاده می شود.  هر چه بیشتر با دیگران ترکیب شوید، بیشتر به طور مستقیم با دیگران رقابت می کنید.

  اجتناب از رقابت سر به سر، به ویژه برای یک تجارت کاملاً جدید، به خوبی توصیه می شود.
 تحلیل بازار
 به طور خاص، بازار شما چقدر بزرگ است؟  آیا شامل مردان و زنان و افراد از هر نژاد و مذاهب می شود؟  سرعت رشد یا انقباض بازار چقدر است؟

 اگر محصول یا خدماتی را طراحی کنید که فقط برای یک بازار کوچک جذاب جذاب باشد، به دست آوردن سهم کافی از بازار برای حفظ یک تجارت سودآور دشوار خواهد بود.  همچنین برای یافتن افرادی که بازار ویژه را تشکیل می دهند، مقدار قابل توجهی از بودجه تبلیغاتی نیاز است.


 سهم بازار
 بر اساس تحلیل بازار شما، رقبای شما در حال حاضر چقدر از سهم بازار را در اختیار دارند؟  چه چیزی برای شما باقی می ماند یا استراتژی شما برای گرفتن سهم از آنها چیست؟  کسب و کار شما ممکن است جذابیت بازار گسترده ای داشته باشد، اما اگر بازار از قبل اشباع شده باشد، نبرد برای به دست آوردن مشتریان ممکن است بسیار گران باشد.

 استارت‌آپ‌هایی که سعی در تولید خودروهای جدید دارند، گرفتن سهم بازار از شرکت‌های خودروسازی فعلی را بسیار دشوار یافته‌اند.  ارزیابی کنید که آیا این نبرد ارزش جنگیدن را دارد و آیا بودجه لازم برای مبارزه با آن را دارید.

 تجزیه و تحلیل هزینه
 چقدر طول می کشد تا کسب و کار خود را باز کنید؟  اگر تعهدات خانوادگی دارید، احتمالاً باید خودتان پرداخت کنید و هزینه های اضافی به بودجه شما اضافه می کند.  چگونه پول را به دست خواهید آورد؟  اخیرا، واشنگتن قانون مشاغل را تصویب کرد، قانونی که تامین مالی جمعی را قانونی می‌کند.  این ممکن است راهی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کند تا بدون استفاده از بانک ها یا سرمایه های مخاطره آمیز، منابع مالی را به دست آورند، اما حتی با وجود تمام قوانین اخیر، کسب و کارها برای تامین بودجه مشکل دارند.

 خط پایین
 به عنوان یک کارآفرین، رویای شما احتمالاً حول محور این است که یکی از آن کسب و کارهای 1 میلیارد دلاری یا بیشتر باشید، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از کسب و کارها شکست می خورند و این تا حد زیادی به دلیل برنامه ریزی ضعیف است.  قبل از سرمایه گذاری مقدار زیادی پول در ایده کسب و کار خود، یک طرح ایجاد کنید و مطمئن شوید که ایده شما چیزی است که مشتریان در مورد خرید آن هیجان زده می شوند.  فرصت های بسیار خوبی در انتظار یک صاحب کسب و کار کوچک است که از یک سیستم راه اندازی کسب و کار پیروی می کند.

 
 
 

  • ۰۱/۰۵/۱۱
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی